Onze groep was redelijk klein maar dat zorgde er dan weer wel voor dat de samenwerking vlotter verliep. De teamleden, naast mezelf, waren Tine en Cédric, alhoewel Cédric na de paasvakantie geen deel meer uitmaakte van het team. Daarnaast waren er ook nog de begeleiders Katrijn en Nika en onze bruggenbouwer Jo Tondeur die steeds met wijze raad klaarstonden. Margo bevond zich in een ander team met andere teamleden en dus ook met eenander onderwerp.
De school waar we het onderzoek gedaan hebben was de school waar Tine lesgeeft. De basisschool Vier Winden te Molenbeek. Deze school is gelegen in een redelijk groene omgeving van Molenbeek met toegang tot een park niet ver van de school.
De school zelf is een zeer multiculturele school waarbij veel nationaliteiten samenkomen om teleren. Dit is echt geen probleem. Discriminatie gebeurt hier vrijwel nooit tot bijna niet en deleerlingen respecteren (meestal) elkaar. Dat wil niet zeggen dat er geen pestgedrag aanwezig is,aangezien dit wel aan bod komt in het onderzoek.
De leerlingen van de klas die ik heb onderzocht zijn mondig en weten wat ze willen. Het zijn zeker allemaal verschillende individuen met hun eigen visies en denkbeelden maar die toch eengoede band hebben met de school, mede door het goede begeleiden van de leerkracht.
Studenten
Jordy Hellebaut
Ik ben Master in de Geschiedenis en student in de Specifieke Lerarenopleiding op de VUB. Het onderzoekspad was niet altijd even gemakkelijk maar gelukkig heb ik goede begeleiding gekregen doorheen het onderzoek. Ik heb me erdoor kunnen worstelen en het begon uiteindelijk beter te gaan naarmate de tijd vorderde. Daarnaast heeft het onderzoek mij ook bepaalde nieuwe inzichten gegeven die ik in mijn eigen lesgeven zou kunnen gebruiken. Het onderzoek was dus zeker en vast een zeer leerrijke ervaring.